dinsdag 1 juli 2014

SUGAR SKULL NAIL ART

 
Toen ik deze Sugar Skull stickers van NPW tegenkwam, heb ik ze onmiddelijk besteld aangezien ik verzot ben op Nail Art en Skulls...echter maken deze sugar Skulls het iets minder 'scary' omdat ze zo kleurrijk zijn ;-)
 
Wat mij ook fascineert is eigenlijk vanwaar de Sugar Skull nu eigenlijk komt...

De Sugar Skulls zijn prachtige en kleurrijke versierde doodshoofden die tijdens ‘het festival’ ‘Día de los Muertos’ in Mexico op een hoge sokkel worden geplaatst. De Skulls worden van suiker gemaakt en zijn voorzien van de nodige versieringen. Op het voorhoofd van zo’n Skull staat de naam van de overledene vermeld.
 

De ‘dag van de doden’ is een feestdag en vindt elk jaar plaats op 1 en 2 november. Men gelooft dat de zielen van de kinderen op 1 november terugkeren naar de aarde en die van de volwassenen op 2 november.
 

De betekenis van de Sugar Skull is terug te vinden in het herdenken van een nabije en dierbare overleden persoon. Het kan ook een herinnering aan de dood zelf zijn, volgens de Mexicanen moeten we het leven vieren en zeker genieten van het leven!?!
De toepassing van deze Sugar Skulls kan je bij ons voornamelijk terugvinden in tattoos,  make-up en nail art.
 

 
Hier kan je de stickers van NPW allemaal bewonderen, ze zijn echt prachtig van kleur, een aanrader!?!
Zoals je kan zien zijn het er niet zoveel, dus ik denk dat ik nog een setje ga bijbestellen :-)
 
 
 
Eerst lakken we onze nagels met de mooie Lavish Lavender van ProGel, persoonlijk vind ik dit borsteltje één van de beste voor de Soak Off Gel aan te brengen. De consistentie is iets te vloeibaar waardoor ik 3 lagen heb moeten laten uitharden onder de UV-lamp en dan nog is het niet echt dekkend.

 
Daarna brengen we op de pink, middelvinger en de duim Divine Decadence van Trugel aan. Dit is doorschijnend van kleur en bevat kleine paarse metallic ronde glitters alsook gouden en groene metallic gekleurde kleine staafjes.

 
We brengen hiervan zeker 2 lagen aan, anders heb je niet veel glitters, zoals je hieronder kunt zien:

 
We nemen de stickers op met een fijn en scherp pincet


 
En plakken de sticker op de nagel en drukken goed aan.
Voordat je aandrukt check je best eerst dat de stickers zich wel op de gewenste plaats bevindt.
Want eens de sticker erop zit, kan je hem niet meer verwijderen en gaat hij stuk.

 
 
De gekozen stickers in close-up:






 
Te koop: bij Asos
Prijs:  € 4,23
 
Kent er nog iemand leuke Sugar Skull stickers of decals?
 
Liefs Evy
XOXO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten