vrijdag 11 juli 2014

CIATE VERY COLOURFOIL MANICURE


Ciaté is weer op de proppen gekomen met een leuk nail art kitje. Op Sephora.fr waren het solden en
ik kon dan ook niet weerstaan aan de Very Colourfoil Manicure. Tijd om het eens te testen ;-)

Ik heb gekozen voor de Kaleidoscope Klash omdat ik de holographic nail art het mooiste vond.
Maar je hebt ook nog 2 andere nail art foil kitjes: Carnival Couture met de roze nagellak en Wonderland met de licht grijze nagellak.
 
 
In de verpakking kan je dit allemaal terugvinden

 
1 nagelwiel
1 instructieboekje
1 nagellak Pepperminty
1 potje foil fix lijm
1 lichtblauw envelopje met de 'holographic foils'
 
 
Van elke kleur folie zitten er 5 stuks in het licht blauwe envelopje,
dus in totaal 30 foil sheets is wel redelijk veel 



Op de achterkant van het doosje kan je eveneens de instructies terugvinden


 
Stap 1
Breng eerste een basecoat aan op de nagel
Breng daarna 2 lagen van de Pepperminty nagellak aan
Laat goed drogen


 
Stap 2
Breng een dun laagje foil fix lijm aan op de nagel
waar je wil dat de folie straks zichtbaar wordt
Wacht 1 minuut
 


 
Stap 3
Neem een blaadje van de holographic folie
Plaats hem over de foil fix lijm
Met de glimmende kant naar boven

 
Stap 4
Verwijder in één snelle beweging de folie
om het kleureffect zichtbaar te maken

 
Hier is een voorbeeldje van stap 4 & 5
 
Ik snij de folies in 2 helften, aangezien dit makkelijker werkt 
Smeer de eerste keer de nagel volledige in met de foil fix lijm,
zodanig dat mijn basis al bedekt is met de folie

 
Stap 5
Herhaal vervolgens de stappen
tot je het gewenste effect hebt bereikt
 
Experimenteren is de boodschap, wees creatief!?!

 
Stap 6
Verwijder de achtergebleven folie op de huid van de vingers
met een wattenstaafje gedrenkt in water of aceton
 
En sluit daarna of met een topcoat

 
Hier is het eindresultaat met mijn favoriete topcoat 'Essence Gel-look'


 
Ik vond dat er teveel blauw op de nagel was achtergebleven en heb ik nog de 'bloom' folie
gebruikt

 
Het uiteindelijke resultaat was niet veel beter

 
En Tah Tah

 
 
 
Besluit
 
Nu te koop bij Sephora voor € 7,90 ipv € 22,00
 
Voor die prijs kun je het niet laten liggen maar € 22,00 zou
ik er niet voor over hebben.
 
Het idee is leuk maar de folie blijft soms kleven waar je het niet wilt
(of waar je geen lijm hebt opgesmeerd)
 
Ik heb het idee dat de folie wazig wordt en/of verdwijnt na verloop van tijd, zelfs na de topcoat en vooral aan de teennagels (bij gesloten schoen)
 
Op de teennagels vind ik het persoonlijk mooier

 
 
Deze how-to flimpjes wil ik je niet onthouden:
 
 
 
 
 
Wat vinden jullie ervan?
 
Liefs Evy
XOXO
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten